Memories

Varenda år när sommaren knackar på dörren, när solen börjar svepa sina värmande strålar över oss i kalla Sverige så sköljer minnena över mig, precis som när vågorna kluckar mot stenarna vid strandkanten. Jag kommer ihåg hur mycket roligt vi hade, alla skratt och så några tårar. Alla knäppa påhitt och glädjen du gav mig. Men åren går och tråkigt nog glider man ifrån varandra, visst att det ibland går att ta upp allt igen och ha lika kul igen. Men ingenting blir precis som förr. Jag vet av egen erfarenhet, jag har nästan fått tillbaka det gamla som fanns förr med en person, men det har gått fyra år och än är det inte lika.. Tänk på det, goda vänner växer inte på träd! Vissa täta vänskapsförhållanden är fortfarande lika stabila fast dem dagliga pratstunden/umgänget är utbytt mot max två gånger i månaden. Vissa funkar det med, andra inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0